Hej! Hej! Hej! Testa även att avsluta med Me.Refresh för att uppdatera formuläret. Ska jag göra, borde jag ha tänkt på. Tackar!Vad har jag "slarvat" med/hur förebygger jag att bara hälften av posterna visas
Access97.
I några enkla applikationer jag gjort ska en del data visas kontinuerligt i ett formulär.
Ingen postlåsning och databasen öppnas delat.
I ena fallet så ska det bara gå att se data. I det andra ska alla bara se sina "egna" poster.
När formuläret öppnas så visas ibland bara hälften av posterna, från början eller från slutet.
Stängs formuläret och öppnas igen så visas de igen.
Detta händer även när en ensam användare är inloggad.
Posterna väljs ut med SQL.
/AnnSv: Vad har jag "slarvat" med/hur förebygger jag att bara hälften av posterna vi
Hur lyder din SQL-fråga?
mvh
ChristianSv: Vad har jag "slarvat" med/hur förebygger jag att bara hälften av posterna v
Beroende på värde i combobox visas olika konstellationer. Berörda poster visas endast för en person öht.
strExempel = Forms!frmExempel!cboExempel.Column(0)
Me.RecordSource = "SELECT tblExempel.Ett,tblExempel.Tva, tblExempel.Tre, tblExempel.Fyra, tblExempel.Fem FROM tblExempel WHERE (((tblExempel.Ett)=" & "'" & strExempel & "'" & ")) ORDER BY tblExempel.Fyra;"
/AnnSv: Vad har jag "slarvat" med/hur förebygger jag att bara hälften av posterna
Sv: Vad har jag "slarvat" med/hur förebygger jag att bara hälften av posterna
/Ann