Jag har kopplat ett program till Access men helt plötsligt efter år av fungerande kommer felmeddelandet Det låter som du har fel connectionsträng till fel databasversion. Du kan inte köra jet 3.51 på en 2000 databas te,x. Posta din connectionsträng här så får vi rätta upp dig om det nu är det som är felet. Det kan också vara så att access-databasen inte har skriv/skapa rättigheter på sig för guest. ConnHistoria.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & App.Path & "\data\startdata\historia.mdb;Password='" & DBLosen & "';Persist Security Info=True" Jag prövade att ominstallera Jet 4 och DET FUNKAR!!!Felmeddelande om Accessdriver
Det gick inte att ladda den angivna drivrutinen på grund av systemfel 31 Microsoft Access Driver [*.mdb]
Samma meddelande med Localhost för ASP-sida som anropar en Accessdatabas men med
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80004005'
före meddelandet.
Jag har ominstallerat VB, PWS, Access och ODBC utan att det hjälpt. Det har då kommit upp meddelande ungefär att det inte går att reparera filer eller skriva till registret.
Vad har hänt? Det enda jag gjorde i samband med felmeddelandet var att installera en PHP-server på datorn. Kan det ha strulat?Sv: Felmeddelande om Accessdriver
Sv:Felmeddelande om Accessdriver
Detta har funkat på Access2000 tidigare
Den enda egenskap databaserna har är Arkiv. De kan alltså både läsas och skrivas. Det spelar ingen roll vilket program jag kör som jag tidigare gjort. Det kommer samma felmeddelande på alla.Sv: Felmeddelande om Accessdriver
Tack för tipset.