Har en tabell med uppgifter om användare (team och agents) Jag önskar i ett formulär med 2 Kombinationsrutor, i den första välja uppgifter från kolumnen team och i den andra de agents som tillhör det team jag valde i den första rutan. Vad är det som inte fungerar? Tabellen jag vill ha info från innehåller ett antal namn (agents) och ett antal team ( ca 10 st ) där varje agent tillhör ett team. Om jag då plockar info från team, ska varje teamnamn bara visas en gång. (inga dubbletter) Användaren ska sedan välja sitt "team" i combobox1 och därefter sitt namn i combobox 2 ( som då ska innehålla de namn som finns i valt team i combobox1)Välja flera uppgifter ur en tabell.
Därefter ska användaren knappa in uppgifter i ett formulär (samma eller ett nytt spelar ingen roll)
Får det inte att funka....några tips ??Sv: Välja flera uppgifter ur en tabell.
1. Populeringen av team-listan
2. Populeringen av agentlistan (som borde triggas av att teamlistan uppdateras)
3. Öppnandet och skapandet av ett nytt formulär (ska detta formulär ha något förifyllt beroende på vad man valt i alternativ 1 och 2? eller kanske ändra utseende med olika boxar?)
/EmmaSv:Välja flera uppgifter ur en tabell.
När användaren har valt sitt team och sitt namn ska denna fylla i ett formulär med viss info (samma formulär är ok) och därefter "skicka" all info till en ny tabell. Problemet just nu gäller valet av team och agents med 2 comboboxar.
hittade denna lösning: http://www.microsoft-accesssolutions.co.uk/filter_combo_boxes.htm