Jag skapar just nu en databas där användaren från en drop-down-meny får välja en post, i det här fallet en produktkod. Jämte denna kod finns en beskrivning av produkten, denna beskrivning finns alltså med i drop-down-menyn tillsammans med produktkoden.hämta data från "drop down-meny" och till ett fält
För att verifiera för användaren ordentligt vad för produktkod och itllhörande produktbeskrivning han eller hon valrt, har jag gjort en obunden textruta. I denna textruta skall det valda alternativet från drop-down-listan hamna, vilket det inte gör. Ett tag i går funkade det nästan, men då enbart med det material som jag i tabellen med alla mteraial i skrivit in som det första materialet. Idag har jag skruvat och fixat ytterligare och nu kommer enbart skräptecken upp i den obundna textrutan. Koden jag skrivit är följande:
Private Sub ID_AMAkod_Updated()
txtBeskrivning.Value = ID_AMAkod().Value
End Sub
Där fältet jag skall plocka min data från (drop-down-menyn) heter ID_AMAkod och textrutan i vilken datat skall hamna heter txtBeskrivning.
Just nu känner jag mig mest allmänt förvirrad, och fattar ingenting. Jag har kollat så att det inte finns några onödiga radbrytningar eller andra konstigheter, och båda fält som jag hämtar data från till drop-down-menyn har egenskapen "text".
Hoppas jag har förklarat tillräckligt väl för att någon själ här inne skall förstå vad som kan vara lösningen på mitt problem.
Jag kan tillägga att jag använder replikeringsID, kan det ha något med saken att göra?