Hej Om du sätter formatet på din textruta till Datum och även sätter din indatamask så fungerar det. Hej Johan Du har ingen möjlighet att göra något med rutan som kommer upp, det snyggaste sätt att lösa det på tycker jag är att skapa ett eget formulär där man låter användaren fylla i alla parametrar innan frågan körs. Hej JohanDatumformat?
Jag har en uppdateringsfråga som inte accepterar inmatning ex. 050223 i en dialogruta, men den funkar om jag skriver ex. 05-02-23. Formatet på fältet i tabellen och uppdatfrågan är kort datum och indatamasken är 00-00-00;;_.
Detta är lite förvånade för att när jag skriver 050223 direkt i tabellen funkar det och även om jag skriver 050223 i en kombibox.
Någon som vet?
Mvh
JörgenSv: Datumformat?
/JohanSv:Datumformat?
Det är ingen textruta, i en textruta funkar det, men det är en uppdateringsfråga som skall uppdatera datumet i ett antal poster.
När jag kör frågan så kommer det upp en "Ruta" där jag skall fylla i datumet, då kommer problemet.
Mvh
JörgenSv: Datumformat?
/JohanSv:Datumformat?
Helt klart en bra ide!
Nu har jag en Msgbox innan frågan körs för att användaren skall ha möjlighet att avbryta.
Jag kan ta bort Msgboxen, sedan skapa ett formulär med:
OK och Cancel knapp och en textruta till datumet.
Tack för hjälpen
Jörgen