Hur kan jag infoga en extratimer i ett Access2000-formulär? Jag har nu hittat en timer (RStimer.ocx). Du kan inte köra parallellt så länger du endast har en processor i maskinen. Däremot kan du sätta igång två funktioner som kommer att pausas med hjälp av timern så att den andra funktionen får processa en stund tills timern för den andra funktionen pausar etc... Det sitter 2 st 3G Zeon och 2GB i maskinen. Hurvida de olika funktionerna startas i olika trådar vet jag inte, men så länge man håller sig till en processor kommer det ta lika lång tid att köra funktionerna efter varandra som att köra dem paralellt i varsin tråd (De körs alltså inte samtidigt utan först körs den ena tråden/funktionen en liten stund, sedan den andra en liten stund osv som Jenny skrev). Om du däremot har 2 cpu:er kan två trådar köras samtidigt på varsin cpu och då kommer det gå fortare, men jag vet som sagt inte om funktionerna kommer startas i olika trådar eller inte... Kan man på något sätt styra det så att de körs i olika trådar??Timer i Access2000
Jag måste ha två timrar på ett formulär som kan jobba oberoende av varandra.
Dvs den 'inbyggda' timern i ett formulär går ej att använda.
Jag vill jobba som i VB där man kan lägga obegränsat (?) antal timrar på ett formulär.
/ MikaelSv: Timer i Access2000
Fungerar perfekt som timer i access.
MEN min fråga är nu om access kan köra flera procedurer samtidigt?
Kan jag alltså ha två timrar som startar två olika functioner, och dessa körs parallellt?
Eller kommer det bli så att dessa visserligen körs parallellt, men bara en sak hanteras i taget, så att det skulle gå lika bra att köra functionerna efter varandra?
Jag är alltså ut efter att få min applikation att gå snabbare genom att göra två saker samtidigt, ärd et möjligt i access?
/ MikaelSv:Timer i Access2000
Sv: Timer i Access2000
Att köra som du skriver ovan, gör ju ingen 'hastighetökning'.
I praktikan kommer det ju i alla fall bara att köras en sak i taget.
Då kan de ju lika gärna köras efter varandra.
Men, menar du att det kommer att fungera eftersom jag har dubbla cpu??
/ MikaelSv:Timer i Access2000
/JohanSv: Timer i Access2000
/ Mikael