Jag har gjort ett forum som fungerade utmärkt. Men nu har jag gjort något dumt. Hej Joakim,Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
Började med att uppgradera min databas till Access XP hade tidigare Access 2000.
Är det inte samma koppling till access xp, nu går det inte att skriva några nya inlägg i forumet.
Har även installerat om IIS och .NET framework. Felmeddelande nedan.
Tack
/Joakim
Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
--------------------------------------------------------------------------------
Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.Data.OleDb.OleDbException: Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
Källfel:
Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran. Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen nedan.
Stackspårning:
[OleDbException (0x80004005): Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.]
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(Int32 hr) +41
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +174
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +92
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +65
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +112
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery() +66
dotForumClientReply.viewAllReplies.countView() +116
dotForumClientReply.viewAllReplies.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +1048
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750
--------------------------------------------------------------------------------
Versionsinformation: Microsoft .NET Framework-version:1.1.4322.2032; ASP.NET-version:1.1.4322.2032 Sv: Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
Har du gett ASPNET-kontot rättigheter på databasen (alt. mappen där databasen ligger i)?
/m