hur ser databasen/databaserna ut på denna unika community? Hej Thomas, tack för dom orden. Dock går det inte att skriva detta i ett inlägg. Det är 160 tabeller och 650 lagrade procedurer. Struktur och normalisering beror helt på vad det gäller och har skapats utifrån behoven. Det finns alltid grundtabeller, men även många styrtabeller med grupper och organiseringar. Det är väl ungefär så långt jag kan säga. Det var så lite så, jag är väldigt imponerad av denna sorts sidor, med dess närvaro kan man hjälpa till som enskild person med information som man lärt sig genom åren. Sidor som uppdateras och rättas med jämna mellanrum. Mmm, det är mycket det som är styrkan och glädjen. De som lär sig kommer sedan upp och kan lära andra- det är en enorm tillfredsställelse att se så många gå samma väg, jag riktigt ser individer växer. Jag kan inte låta mig bli att inte lägga i . Jag är väl inne på ditt resonemang där. Det måste vara en blandning för att det skall fungera. Skulle väl säga att man i alla fall behöver ett gäng templats för att få lite olika arbetsingångar.pellesoft.se - hur ser databasen ut?
tabellernas upplägg och innehåll?
relations tabeller?
primär och foreign keys etc?
medlemmars info
behörighetsnivåer etc
tycker denna sida har det mesta som en bra sida ska ha när det gäller medlemmar och att tillföra matrial, artiklar, mm som en webbtidning med det nyaste infon direkt från skaparna själva. så jag är himla nyfiken på databas designen nån som vet?Sv: pellesoft.se - hur ser databasen ut?
Sv:pellesoft.se - hur ser databasen ut?
Sv: pellesoft.se - hur ser databasen ut?
Sv:pellesoft.se - hur ser databasen ut?
utsende av denna sajten speglar ett rent database baserat driven sajt .
I och med att det finns för få eller inte alls grafik filer som laddas in i webläsare leder detta till att sidan laddas snabbt om man jämför det med andra programmerings portaler runt om världen i denna storlek .
Mina frågor leder så här .
Hur stor i KB är egentligen denna sajten ? BARA HTML .
Hur många Html filer används till denna sajten . ?
Anledning till mina frågor är att jag själv för skoj skull skrev ett litet hemsida som använd databas som resource refrence , hemsidan innehåller bara en enda HTML fil , och inte nog med det i den Html filen finns bara en enda kontroll som Panel kontrollen . Men däremot i katalogen Bin finns ett antal DLL filer som används som kod behinde och är skrivna i C# . All visning och händelse proceduren finns förpackad i DLL filer och kretsar runt den panel kontrollen i Htlm filen .
Jag övergav denna metoden pgv att jag tyckte att det är ingen och hålla med sån trams , det kommer aldrig att funka , och med att det tar för mycket tid att skriva all kod , om man vill ändra i nåt , så måste man ändra i flera ställe också .
Vad tycker ni ? .Sv: pellesoft.se - hur ser databasen ut?
Men allting beror också på vad syftet är - är det ett gäng statiska sidor fungerar ju det tänket, skall det vara massa "avarter", då blir det svårare.