Jag sitter här och skall bifoga filer i min databas. Inte länka dem utan verkligen bifoga dem i databasen och det går bra. Till saken hör bara, att när jag gör formulären och skall lista upp mina dokument som jag bifogat så får jag upp en ikon, i det här fallet en AdobeReader-ikon, och det är bra, om den inte hade varit så himla stor. Eller, själva ikonen är egentligen inte så stor, men den storlek på fältet som krävs för att hela ikonen skall visas i formuläret är säkert tre till fyra gånger större än själva ikonen i både höjd och bredd. Hur tusan fixar man till detta? Försöker jag krympa fönstret till mer normal ikonstorlek, så får det följden att ikonen liksom hamnar "utanför" så att säga. Kan du länka till en sida där man kan se hur det ser ut? Tor inte jag förstår riktigt vad och var problemet är. Se till att följande egenskaper stämmer på kontrollen i fråga:bifogad fil - ikon
Har man några alternativ här? Kan man lägga in en egen bild istället? Hur gör man det?Sv: bifogad fil - ikon
Sv: bifogad fil - ikon
- Ifylld: Transparent
- Kanttyp: Transparent
Då ser man i alla fal inte mer än själva ikonen och det blir lite bätte för ögat. Andra kontroller på samma formulär kan ju få överlappa om det är trångt.
För övrigt blir effekten lite olika beroende på hur man gör när man lägger dit filen. Använder man "Infoga objekt" verkar det bli en ikon men kör man med klippa & klistra kan man slippa ikonen.