Hej! Hej och tack Janne! Bra att jag kunde hjälpa till.Anställningsnummer Slå på/av "postpilar"
Access formulär!
Längst ner i vänstra hörnet av ett ”standardformulär” finns som bekant ”postpilarna” med vars hjälp man bläddrar bland posterna. Hur kan man ”slå på/av” d.v.s dölja ”postpilarna”?
Har gjort ett formulär där jag visar en ”speciell ruta” i det fall att användaren bläddrat sig fram till en tom post. Min ”speciella ruta” innehåller bl.a knapparna ”Ok” och ”Avbryt” och jag vill att användaren tar sig tillbaka via någon av de två kommandoknapparna i stället för att bläddra tillbaka via ”postpilarna”.
Skulle alltså vilja utföra funktionen ”dölj postpilarna” när användaren väljer en ny post och ”ta fram” postpilarna när användaren opererat i min speciella ruta och avslutat med någon av mina kommandoknappar.
Ps:
Hela jobbet går egentligen ut på att jag vill att när användaren för in en ny post (ny person) så vill jag fylla i ett fält (anställningsnummer) med resultatet av en av användaren vald enhet ur en enhetstabell och den nya personens nyckelvärde(räknare) för posten. Jag bildar alltså ett anställningsnummer av ”enhet + nyckel”. T.ex enhet/avd 50 *1000 + nyckelvärde(45) så att i detta fall skulle det nya anställningsnummret bli t.ex 50045. Det fungerar alldeles utmärkt frånsett att det hela måste avslutas via mina kommandoknappar i stället för bläddrande. Jag kommer ihåg att för någon tid sedan var någon som önskade sig just denhär möjligheten att själv åstadkomma ett anställningsnummer.
mvh/ HarrySv:Anställningsnummer Slå på/av "postpilar"
Man blir så glad när man blir hjälpt efter att man fastnat och stått o stampat ett tag.
Ditt svar var precis vad jag letat efter. Måste försöka bli bättre på att leta.
Stort tack!
mvh / HarrySv: Anställningsnummer Slå på/av "postpilar"
Nu kan du markera tråden som löst.
Janne