Jag har en hemsida där jag använder ASP, och koppling till Access-databas. En vildgissning är att du kanske inte stänger kopplingarna till databasen ordentligt? Om det har fungerat tidigare kanske det är något på servern som är ändrat så att felet numera uppträder? Jag tror också att det kan vara så! Gällar bara hitta problemet! Som sagt, har fungerat i över ett år utan några som helst problem med detta! Har ni fortfarande några andra tankar om det detta, fortsätt svara!!! Tacksam för all hjälp jag kan få!Databas problem, "hänger sig"!
Nu har jag träffat på något jag aldrig tidigare varit med om. När jag laddar sidan första gången går det bra! När jag se ska vidare till nästa sida genom att klicka på en länk och ladda nästa sida så säger den att den inte kommer åt sidan jag vill ladda.
Detta är underligt nu när hemsidan varit uppe i över ett år, och fungerat så här långt.
Har upptäckt att om jag väntar någon eller några minuter mellan varje gång jag ska ladda sida, som att klicka på länk, så fungerar det hur bra som helst, just då, sen måste jag vänta ytterliggare några minuter till nästa gång jag kan byta sida igen! Förstår ni mig? ...eller ännu bättre, vet ni vad det kan handla om när det blir så??Sv: Databas problem, "hänger sig"!
/JohanSv:Databas problem, "hänger sig"!