Hej! Jag har varit med om något liknande för länge sedan i Access 95 fast med formulär, men det var inte samma felmeddelande. Då hade databasfilen blivit korrupt, det enda var att återställa en säkerhetskopia. Det gick inte ens att ta bort rapporten. Det felet berodde på ett bugg i Access. Hej! Jag har nu lokaliserat att den hojtar om att jag tagit bort rapporter som inte längre används men dess klasser ligger kvar i kodfönstret. Jag löste det genom att skapa en ny db och importera över allt från den trasiga.Det gick inte att få tillgång till filen. Nätverksanslutningen kan ha kopplats f
Helt plötsligt får jag meddelandet
"Det gick inte att få tillgång till filen. Nätverksanslutningen kan ha kopplats från" när jag från koden försöker öppna en rapport. Och rapporten finns där så det är inte problemet.
Någon som känner igen detta och har en lösning?
Mvh,
SofiaSv: Det gick inte att få tillgång till filen. Nätverksanslutningen kan ha koppla
Du kan testa att Komprimera och Reparera din databas, det kanske hjälper. Kan du öppna och designa rapporten förresten?
/JohanSv:Det gick inte att få tillgång till filen. Nätverksanslutningen kan ha koppla
Jag har provat att reparera databasen utan framgång.
Jag kan öppna rapporten i designläge men om jag försöker göra någon ändring i rapporten eller i koden bakom så skriker den samma sak igen.
Jag har access2000 förresten.
/SOfiaSv: Det gick inte att få tillgång till filen. Nätverksanslutningen kan ha koppla
Jag får inte ta bort dem heller då det valet är utgråat.
Någon som vet vad jag ska göra??
Mvh, SOfiaSv:Det gick inte att få tillgång till filen. Nätverksanslutningen kan ha koppla
Så problemet är väl inte löst men det fanns en work around.
Mvh, Sofia