<code> Du har en ) för mycket innan Date, dessutom ska det inte vara () runt uttrycket och det kan ställa till problem ibland, tror dock inte det har någon betydelse i detta fallet när inget returvärde används. () ska enbart användas till ett funktionsanrop där man tar hand om returvärdet.Insert problem.
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
/dreamweaver/1024-768/user/artiklar/artic_writeSave.asp, line 12
con.execute("Insert Into Arikel(ArtUser,Artikel,Info,datum,tid)values('" & cLng(session("AnvändarId")) & "','" & replace(request.Form("ArticRubrik"),"'","''") & "','" & replace(request.form("ArticInfo"),"'","''")) & Date & "','" & Time & "')")
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
</code>
Jag får felet efter ) men hur jag än ändrar och skriver så kvarstår problemet.
Jag har gått ifrån att köra
sql = "Insert into
sql = sql "( ) osv.
sql = sql "values( ) osv.
till att skriva den i en rad. Men jag ser inte vad som är fel har ju provat olika sätt men ändå kvarstår problemet. Därför vänder jag mig till någon som kanske är mer van vid det här sättet.
jag fick se att man inte kunde se exakt var den markerar felet. Därför skriver jag in det här.
Sista ) tecknet efter den så markera den att något blir fel.
Blir grå hårig snart.Sv: Insert problem.
<code>con.execute "Insert Into Arikel(ArtUser,Artikel,Info,datum,tid)values('" & cLng(session("AnvändarId")) & "','" & replace(request.Form("ArticRubrik"),"'","''") & "','" & replace(request.form("ArticInfo"),"'","''") & Date & "','" & Time & "')"</code>
/Johan