har ett problem med att hämta ut information från en databas där två fält i samma tabell ska vara lika Hej nej ... funkar inte. Blir det knasigt för att ett fält är en räknare och det antra av datatypen tal? Nja, det skall inte göra att det blir fel. Bara talfältet är heltal så, helst av datatypen långt heltal. Är det ena fältet en räknare och det andra ett heltal ska det fungera... det enda som händer är att det inte kommer upp något resultat. Jag förstår verkligen inte. Om två fält (kolumner) i en tabell skall vara lika kan man göra sig en tredje kolumn i frågan där man slänger in en test på likhet mellan de två första kolumnerna. Svaret blir ett Boolskt uttryck som då blir Ja eller Nej. Så här kan koden se ut: Är du säker på att det inte är något annat fel? Har du testat att ta bort villkoret helt? Kan du visa värdena för en rad i tabellen som du vet att du ska få ut i resultatet?hämta info från db
att skriva select * from tabell where id=svarsID funkar inte ...
Någon som kan hjälpa?Sv: hämta info från db
Prova SELECT * FROM TabellensNamn WHERE (((TabellensNamn.Fält1)=[Fält2]))
/ PerSv:hämta info från db
Sv: hämta info från db
Förresten, när du säger att det inte går.. vad är det som blir fel? Får du ett felmeddelande eller vad händer?
/ PerSv: hämta info från db
/JohanSv:hämta info från db
Sv: hämta info från db
SELECT TestTab.C, TestTab.D, [C]=[D] AS X
FROM TestTab
WHERE ((([C]=[D])=Yes));
TestTab är min tabell och mina två fält heter C och D
Om jag nu inte missförstod frågan....Sv: hämta info från db
/JohanSv: hämta info från db