Har en applikation med ett formulär där jag har en kombinationsruta som hämtar sin data från Kombinationsruta och PM-fält är nog inte någon superkombination. Måste PM-fältet vara med i kombinationsrutan? index -1 på vissa poster i kombinationsruta?
en tabell. I kombinationsrutan har jag fyra kolumner med ett PM fält, en boolean, heltal (long) samt valuta.
Jag gör ett val i kombinationsrutan, trycker på en knapp och informationen i kombinationsrutan läggs
till en textruta. Eftersom jag bara får med 255 tecken (från PM fältet) om jag gör en direkt tilldelning
av värdet i kombinationsrutan till textrutan, kollar jag vilket listindex som är valt, slår upp motsvarande
index i kombinationsrutansradkälla och tilldelar detta till textrutan. Funkar utmärkt!
Till mitt problem, med vissa långa texter får jag listindex -1 och inte förväntat värde och då funkar
inte min lösning. Om jag går igenom kombinationsrutan kan jag tex få index 0,1,2,3,-1,5,6 osv.
Varför?!?
En notering är att om jag lägger till eller tar bort tecken i PM-fältet funkar det.
Nån som vet vad det kan bero på?Sv: index -1 på vissa poster i kombinationsruta?
Om PM-fältet är nödvändigt, testa att bara ta med några tecken från PM-fältet istället för hela:
Vänster([Comments];50)