Hej En vanlig handscanner levererar textsträng precis som du skrivit det på tangentbordet och trycker enter, så det skall inte vara några problem. Det finns massor av varianter - har inget förslag men själv byggt flera system med detta, då hade dom datalogic som leverantör av scanners. Ett litet förtydligande mot vad Pelle skriver. Tack för hjälpenAccess - Streckkoder
Är det någon som har erfarenhet att med en streckkodsläsare föra in data i en accessdatabas?
Jag vill förenkla arbetet med införande av mina produkter, det finns en streckkod på alla produkter.
Behöver man programvara för detta eller löser Access detta?
Mvh
JörgenSv: Access - Streckkoder
Sv:Access - Streckkoder
En streckkod kan vara antingen enbart siffror eller både siffror och bokstäver (och andra tecken) beroende på vilken streckkodstyp som används. Se t.ex. susning.nu/EAN.
Själva streckkodsläsaren ger ifrån sig informationen precis på samma sätt som om den hade matats in via ett tangentbord, så ditt program vet inte om att informationen kommer från en streckkodsläsare, om man inte går in och programmerar på drivrutinsnivå (vilket får anses ganska ovanligt).
Lycka till!
// JohanSv: Access - Streckkoder
Jag har tagit kontakt med en leverantör idag.
Mvh
Jörgen