Är lite hemma på Visual basic makron i Excel, men tänkte försöka lära mig Access nu. Jag har gjort en tabell nu och sedan skapat mig ett formulär. Vilken version av access har du? Hejhej. Testa att hålla inne Shift-tangenten när du öppnar databasen. Det förhindrar att ev. autoexec-makron körs så det kanske hjälper för detta också.Autostart av formulär.
Hur gör jag för att när jag dubbelklickar på mdb filen så startas formuläret jag gjort automatiskt?
Grejen under objekt och makron ser inte ut som jag är van vid riktigt.Sv: Autostart av formulär.
Dels kan du använda AutoExec (stavning?) även i Access och i de nyare versionerna hittar du på verktygsmenyn "start" där du kan göra inställningar.
/AnnSv:Autostart av formulär.
Den där start funktionen i verktygsmenyn den borde ju finnas i Excel tycker jag ju också. Men nu har jag nytt problem. Jag klickade bort Visa databasfönster, visa statusfält etc. Åh nu kommer jag inte åt start funktionen i verktygsfältet längre.
Är det bara att börja om från början och skapa ny databas och importera från min gamla?Sv: Autostart av formulär.
/Johan