Hej, tänkte höra om ngn. stött på mitt problem och hittat en lösning. Kan det vara att servern/utdelade katalogen inte tillåter att användare delar en fil? Ha den öppen för redigering sammtidigt? Det bör inte vara det. Applikationen är installerad i samma mapp som en annan applikation denna har också sin databas i mappstrukturen och det verkar fungera korrekt och har gjort så i flera år. Jag trodde först att det blev ngt fel i .ldb filen så att inte jet drivern kunde öppna filen men nu lutar jag mer åt att det är ngt med de temporära filerna som Jet skapar som är problemet, tyvärr vet jag inte tillräckligt om hur Jet jobbar på detaljnivå för att enkelt kunna lista ut/återskapa problemet hos mig själv. Det kan inte vara något skumt med rättigheterna på mappen så att ldb-filen får felaktiga rättigheter och instans nr 2 inte kan redigera den? Tänkte bara som avslutning av tråden tala om att jag dragit slutsatsen att det är någonting med rättigheterna på antingen ldb-filen eller de tempfiler som access skapar som är problemet.Drive or network error
Har en applikation som arbetar mot en accessdatabas, mdb-filen ligger på en server och sedan accessar klienterna denna individuellt.
Installerade hos en kund idag och första klienten gick utmärkt, när jag installerade andra klienten
däremot fick jag "Drive or network error -2147467259". När jag sedan startade om den första klienten så fungerade den andra klienten med inte den första. Läste ngt. hos microsoft att detta kunde hända om man körde iis eller nt service och det blev nåt strul med Jet Engines tempfiler. Jag kör dock varken IIS eller nt service. Dessutom kan man utan problem komma åt nätverksenheten och både skriva och läsa till den.
Har kört den här applikationen på andra platser tidigare utan några problem, förstår ingenting.
Tacksam om ng. har nåt tips...Sv: Drive or network error
Sv:Drive or network error
Men just nu är jag inte hundraprocentigt säker på någonting... mest förvirrad ;-)Sv: Drive or network error
/JohanSv:Drive or network error
Jag gjorde dock helt enkelt som så att jag ändrat program samt installationsfiler till att helt köra SQL Server/MSDE vid nyinstallationer och kommer att lyfta över befintliga installationer till MSDE eller SQL Server. Vill aldrig mer ha en massa strul med Access och om man skall lyssna på andras erfarenheter runt om på olika forum så är ända sättet att slippa strulet att skippa access ;-)
Tack för hjälpen...