Jag har en Access-databas med bl.a kundorder och artikelinformation och vill nu för varje kundorder kunna skriva ut artikeletiketter för de artiklar kunden beställt. Kan du inte ställa två frågor, en som först hämtar art nr och antal, sedan loopar du och hämtar så många antal som det är Om du använder access rapport:Utskrift fler antal av samma post
Så här långt så lyckas jag utan några större problem ange ordernr och därmed skriva ut en knippe etiketter så länge som kunden bara beställt 1st av varje artikel. Men om kunden beställt 4 st av en artikel så vill jag ju att det ska komma fyra etiketter av den artikeln. Hur fixar jag detta?
Just nu frågar jag på kundordern och då får jag ju artikelnr och antal. Resten av artikelinfon hämtar jag från en länkad artikeltabell. Men för att skrivaren ska skriva ut fler kopior av samma post så måste jag ju på nått sätt få Accessen att dela upp de poster som har mer än 1 i fältet antal på X många poster. Hur gör jag detta? Sv: Utskrift fler antal av samma post
//JSv: Utskrift fler antal av samma post
Private Sub Detail_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If FormatCount < OrderItemQuantity Then
NextRecord = False
End If
End Sub