Hej, Eftersom du tappar prestanda när mdb-filer blir stora så skulle jag valt att lagra bilderna som filer och bara lägger in en länk i databasen. Hej Johan, Nja, det skulle väl vara att du inte får med dej bilderna automatiskt om du tar en kopia av mdb-filen utan att du får kopiera med dem manuellt. Tack för svaret. Då blir det nog att jag lagrar bilderna på servern och sedan länk till bilderna i databaserna.Bäst sätt att lagra bilder i Access-databas (använder asp.net / vb.net och webma
Jag undrar vad som är bästa sättet för att lagra bilder kopplat till en Access-databas? De alternativ jag vet är att antingen spara hela bildfilen i databasen eller att spara bara länken till bilden på servern. Jag skulle vilja kunna tillåta användarna att ladda upp bilder. Dessa ska sedan kunna användas till att skapa thumbnails på men även publiceras i sin originalstorlek.
- Vad finns det för för- respektive nackdelar med dessa metoder?
- Finns det några begränsningar för de två metoderna?
- Finns det några andra alternativ än dessa två?
Jag använder Asp.net 1.1 / VB.net / MS Access / Webmatrix...
Tack på förhand!
//mvh BjörnSv: Bäst sätt att lagra bilder i Access-databas (använder asp.net / vb.net och w
/JohanSv:Bäst sätt att lagra bilder i Access-databas (använder asp.net / vb.net och w
Tack för ditt svar. Begränsas man på nåt sätt av att välja denna metod?
//mvh BjörnSv: Bäst sätt att lagra bilder i Access-databas (använder asp.net / vb.net och w
/JohanSv:Bäst sätt att lagra bilder i Access-databas (använder asp.net / vb.net och w
//mvh Björn