Var ställer jag in så jag kan skriva ut flera rapporter på samma sida? * Skapa en raport som bara innehåler detalj(Detail) sectionen. Tackar... men det verkar som att det inte funkar ändå som jag vill. Då du har en databunden etikett antar jag att du bara vill skriva ut en etikett per post. Skriva ut flera rapporter på samma sida?
Jag har alltså en rapport som är 3 x 4 cm och vill kunna skriva ut denna 24 (8 x 3) gånger på en sida (på etiketter). Som det är nu får jag ut 24 sidor med en liten rapport på varje sida... ganska onödigt.Sv: Skriva ut flera rapporter på samma sida?
+ Sid huvud/fot (Page Header/footer) tar du bort under visa menyn
* Ändra dess storlek till etikettens storlek 3x4cm.
* Gå in på sid instälningar(Page setup) under arkivmenyn. Under fliken columner ställer du in tre.
Om din rapport inte är bunden. Kan du "lura" access att skriva ut detaljen 24gånger
Private Sub Detail_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If FormatCount < 24 Then
NextRecord = False
End If
End Sub
Sv:Skriva ut flera rapporter på samma sida?
1. När jag ändrat enligt dina övre instruktioner får jag ändå en rapport per sida.
2. Lägger jag sedan till koden får jag 24 utskrifter per sida.
Så om jag väljer utskrift av fem rapporter får jag antingen:
1. fem sidor med en rapport på varje, eller
2. fem sidor med 24 rapporter på varje.
Det borde väl gå (utan din kod) att välja utskrift av fem rapporter och få dessa fem utskrivna på en sida??Sv: Skriva ut flera rapporter på samma sida?
Sidbryter kan bero på att du i access kan tvinga fram sidbryt inan och efter en section genom att ange en egenskap.