Jag har en liten kalenderfunktion på min bandsida där kommande spelningar visas. Access vill ha # runt datum, lägg in det så ska det fungera. T ex: "FaktDatum =#" & Date()& "#"Problem med INSERT och UPDATE
Sitter och knopar med admindelen av funktionen men får det inte att fungera. Verkar som att något är fel i mina sql-satser. Mer exakt med de fält som består av datum.
Alla sidor där datum hanteras är försedda med "session.lcid = 1053" för att få rätt format på datumet. Fälten i databasen är satta till kort datum.
Datumen skrivs in som en textsträng i admin-formuläret.
Så här ser sql-erna ut ut:
<code>
SQL = "INSERT INTO tblGigs (fDatum, fSlutDatum, fArr, fArrURL, fLokal, fLokalURL, fStad, fLand)"
SQL = SQL & "VALUES ('"& Datum &"', '" & SlutDatum & "', '" & Arr & "', '"& ArrURL &"', '"& Lokal &"', '"& LokalURL &"', '" & Stad & "', '" & Land & "')"
objConn.Execute( SQL )
</code>
<code>
SQL = "UPDATE tblGigs SET fDatum='" & Datum & "', fSlutDatum='"& SlutDatum &"', fArr='" & Arr & "', fArrURL='"& ArrURL &"', fLokal='"& Lokal &"', fLokalURL='" & LokalURL & "', fStad='"& Stad &"', fLand='" & Land & "' WHERE fID = " & ID & ";"
objConn.Execute( SQL )
</code>Sv: Problem med INSERT och UPDATE
//Anna-Karin