Har stött på ett problem när jag vill spara en lång sträng HTML/js-kod till databas. Du måste ersätta alla ' med dubbla sådana (''). aha, dubbla enkelquots alltså? ska prova det. Stämmer bra det, och tänk sedan på att när du hämtar ut data igen så är det enbart enkla som kommer ut, så du behöver inte ersätta tillbaka dem från '' till 'Problem att spara HTML- och js-strängar till databas
Problemet är att strängen innehåller '-tecken då jag i strängen har ett anrop på en javascript-funktion i en länktagg.
I koden ser det ut så här:
SQL = "INSERT INTO media(Namn,HTML) Values ('"& Request.Form("Namn") &"','"& Request.Form("HTML") &"')"
och strängen jag vill spara till databas innehåller thumbnail-länkar i stil med:
<a href="javascript:popUp('pl.asp?pic=foton/snowcross.jpg')">
Om man tar bort '-tecknen i länkarna så fungerar det fint med databasen men javascriptet blir galet istället.
Finns det något som vet hur man ska ta sig runt detta. Finns det ett triple-qout-tecken kanske? :)
Går förresten finfint med SELECT ur databasen om man tryckt in min html-sträng "manuellt".Sv: Problem att spara HTML- och js-strängar till databas
Sv:Problem att spara HTML- och js-strängar till databas
tack för svarSv: Problem att spara HTML- och js-strängar till databas