Nu behöver jag er förnäma hjälp igen... du får trigga uppdateringen i de beroende boxarna på selected index changed. Du bör inte tömma huvudboxen på andra alternativ, då det annars blir svårt att komma tillbaka till ursprungsläget. Du bör kanske också ha en knapp - nollställ i guit som ställer tillbaka alla listboxar till att visa allt. List Rutor
Följande problem föreligger: Jag vill ha ett par listrutor som är länkade till varandra men om inget i en ruta är valt skall de andra visa allt som kan vara med i denna... En typ av sökfunktion.
Listruta ett: skall visa Machine, men om ingen maskin är vald skall den visa alla kit som finns
beroende på övriga val.
Listruta två: skall visa Group, men om ingen Grupp är vald skall den visa alla kit som finns beroende
på övriga val.
Listruta tre: skall visa Parameter, men om ingen Parameter är vald skall den visa alla kit som finns
beroende på övriga val. Är beroende av valet i Grupp rutan.
Listruta fyra: skall visa Kit, som är beroende av val i alla tidigare rutor.
Alla listrutor bör även ha ett val som gör att den väljer alla i denna kategori!
Exempelvis om jag väljer en viss maskin och en viss parameter skall den visa i ruta fyra alla kit som tillhör denna maskin och parameter!
Tabell Machine: ID
Name
Tabell Group ID
Name
Tabell Parameter: ID
Name
GroupID Varje Parameter tillhör en grupp.
Tabell Kit: ID
Name
ParameterID Varje Kit tillhör en Parameter
MachineID Varje Kit tillhör en maskin
Tack för er hjälp...Sv: List Rutor
Tex Select distinct name from machine och länka resultatet till en listbox.
/Emma