Hej! Syntaxen är väldigt viktig. Om den inte är helt rätt tolkar Access det man skrivit som en parameterfråga. fick bort problemet med att den ställer frågan när man öppnar forumläret. Men den visar ändå ingenting i underforumläret :S Jag är inte man nog för att förstå varför den dissar underförmuläret :S den är helt tom redan från början när man öppnar formuläret, å när man trycker på vår hemmagjorda uppdateringsknapp, så ser man att den "försöker" uppdatera. Underformuläret blinkar till! Hej igenunderformulär kopplat till en fråga spökar
Jag har ett forumlär med ett underforumlär.
Underformuläret baseras på en fråga.
I huvudformuläret finns en textruta som finns med som ett villkor i frågan.
När jag öppnar forumläret får jag upp en ruta som den ber mig att fylla i datan. Hänvisningen är sökvägen för textrutan som jag har fyllt i i frågan.
Jag provar att fylla i ett villkor, den godtar det, men den vägrar visa nåt i underformuläret?
Jag får samma fråga om jag manuellt öppnar frågan, men det är ju naturligt? men då funkar filtreringen om jag fyller i rutan.
Vad kan ha gått snett?
--Access 97--Sv: underformulär kopplat till en fråga spökar
Hur har du skrivit i frågan som är underlaget till underformuläret?
/ PerSv:underformulär kopplat till en fråga spökar
Frågan funkar som sagt precis som jag vill om jag startar frågan manuellt å fyller i frågan!Sv: underformulär kopplat till en fråga spökar
Se svaret i den andra liknande frågan som nu diskuteras här.
/ Per