Går det att skapa dataåtkomstsidor i Access och sedan på ngt sätt komma åt dessa från webben? Under förutsättning att Office-paketet finns installerat på Webservern... Jepp, visst går det att skapa dataåtkomstsidor och se dem från webben. Det går hyfsat snabbt och enkelt och de blir kopplade mot databasen (?uppenbarligen?) betydligt enklare än APS-knackande. Problemet kan vara att de inte blir lätta att anpassa efter egna mallar och idéer. Suveränt...Access-dataåtkomstsidor på web?
Vad finns det för nackdelar med detta? det känns som att man skulle kunna släga ihop en sida mkt mkt snabbare och snyggare på detta sätt, än att koda i ASP.
Någon som har erfarenhet av detta?Sv: Access-dataåtkomstsidor på web?
En dataåtkomstsida kan du se från IE (lokalt) även utan IIS. Och från webben om du lägger applikationen i en webbmapp.
Mvh
Stefhan ThurénSv:Access-dataåtkomstsidor på web?
Jag blev lite osäker, eftersom man sällan ser såna applikationer på nätet. spec med tanke på hur smidigt det går att fixa en sida.
Men det kan iofs ha att göra med att man måste köra IE 5.0 eller högre.
"Problemet kan vara att de inte blir lätta att anpassa efter egna mallar och idéer. "
Det stämmer nog, men jag har inga idéer och mallar just nu så då är det lugnt för mig:)
Hittade ett annat program som verkar riktigt bra.. CodeChargeStudio heter den,
http://www.yessoftware.com/products/product.php?product_id=1
TACK för ditt svar.