Hej! Kan du inte signiera acccess filen? Hjälper det? Du måste sätta makrosäkerheten till "Låg" för att den frågan inte ska dyka upp. Hej Andreas! Hej Robert! Då måste kunden tyvärr leva med att klicka bort rutan varje gång verkar det som. Ja jag misstänker att det är så.Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Några tips på hur man undkommer meddelandet "Security Warning: Unsafe expressions are not blocked. "?
Applikationen ska köras ute hos kund på office 2003-miljö.
Kunden vill kunna fortsätta ha sin höga säkerhet.
Har läst en del artiklar om lösningar där man föreslår Microsoft Jet 4.0 SP8 eller senare installerat på datorn. (bla artikeln på http://office.microsoft.com/en-ca/assistance/ha011071331033.aspx)
Då körs dock alla Access applikationer i sandbox mode vilket innebär att en hel del funktioner som används i applikationen inte längre tillåts.
Dessutom har jag även läst en del forum där folk har haft SP8 eller senare installerat och ÄNDÅ får detta meddelande.
Har någon något tips på hur man undkommer detta utan att behöva skriva om applikationen?
mvh,
SofiaSv: Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Sv: Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Sv:Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Koden är signerad men det hjälper tyvärr inte mot detta meddelande.
(Däremot mot de meddelande som annars som kommer efter detta - om att filen kan innehålla macros som kan skada datorn, etc).
Mvh,
SOfiaSv:Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Jag KAN inte sätta säkerheten till "Låg" då kunden, helt förståeligt, inte går med på att ha den på annat än "Hög".
Mvh,
SofiaSv: Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Sv:Security Warning: Unsafe expressions are not blocked - Hur undvika?
Ville bara kolla så att det inte fanns någon workaround.
Tack ändå!
Mvh,
SOfia