Hej Hej Låter som att du skulle kunna ha en lång outnyttjad rapportfot...? Jag har kollat och sidorna ryms inom området för utskrift Jag har ingen rapportfot Hmm, varför makron till numrering och summering? Jag har tagit bort makron och sidbrytning och fixerat sidan med ett ritobjekt. Jag hade ett liknande problem, som jag löste genom att ta bort allt "tomt" utrymme på sidan. Hoppas du förstår - alltså även om allt ryms inom en A4 kan det finns ytor som inte används. I så fall - gör sidan så liten som möjligt.Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
Hur kan jag få bort en "tom" sida efter varje rapportutskrift. Rapporten kan ha olika antal sidor men i slutet av varje utskrift kommer en sida ut med sidhuvud och sidfot
Tacksama för svar
Erna NilssonSv: Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
Det enklaste för dig att kolla är om summan av Sidhuvud + Detalj + Sidfot + Utskriftsmarginalerna (skrivaren) helt enkelt inte överstiger måttet för en A4-sida. Det är det troligaste tycker jag.
Kolla det först i Designläget för rapporten och se om det är felet.
/ PerSv: Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
/JohanSv:Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
Sv:Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
Ett makro som gör sidnumrering däremot och ett makro som summerarSv: Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
/ PerSv:Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
Det fungerar när texten är lika stor. På fakturor fungerar det inte eftersom posterna är olika
HjälpSv: Extra sida vid utskrift av rapporter (filtrerad)
/Bengt