Hej!Sök - med en eller flera parametrar
Har ett formulär där du kan skriva in fyra parametrar för att definiera din sökning.
När du klickar på Sök körs en fråga:
SELECT a.Nr, a.Objekt, a.Applikation, a.Modul, a.Datum, a.Anmalare, a.Onskemal, a.Klart, a.Prio, a.Status, a.Ansvarig
FROM tblArenden AS a
WHERE ((IIf(Not IsNull(Forms!frmFiltrera!cboObjekt),a.Objekt Like Forms!frmFiltrera!cboObjekt & "*","*"))<>False) And ((IIf(Not IsNull(Forms!frmFiltrera!cboApplikation),a.Applikation Like Forms!frmFiltrera!cboApplikation & "*","*"))<>False) And ((IIf(Not IsNull(Forms!frmFiltrera!Prio),a.Prio Like Forms!frmFiltrera!Prio & "*","*"))<>False);
Tyvärr får jag, hur jag än väljer i formuläret ALLA poster som resultat.
Väljer jag ett objekt och en applikation vill jag bara se de poster med just det objektet med den applikationen. Men om jag bara väljer ett objekt ska alla poster med det objektet visas.
Kan någon hjälpa mig?Sv: Sök - med en eller flera parametrar
SELECT a.Nr, a.Objekt, a.Applikation, a.Modul, a.Datum, a.Anmalare, a.Onskemal, a.Klart, a.Prio, a.Status, a.Ansvarig
FROM tblArenden AS a
WHERE ((Forms!frmFiltrera!cboObjekt IS NULL) OR (a.Objekt Like Forms!frmFiltrera!cboObjekt & "*")) AND
((Forms!frmFiltrera!cboApplikation IS NULL) OR (a.Applikation Like Forms!frmFiltrera!cboApplikation & "*")) AND
((Forms!frmFiltrera!Prio IS NULL) OR (a.Prio Like Forms!frmFiltrera!Prio & "*"));