Hej Innehåller databasen bara länkade tabeller eller innehåller den riktiga tabeller med data oxå? Detta hjälper troligtvis inte dej, men jag har märkt att databaser skadas betydligt oftare när klienter ansluter via trådlöst nätverk. Jag antar att det beror på att klienterna lättare kan tappa kontakten med servern. Eftersom Access fungerar så att klienten skriver direkt till filen blir det inte så bra om det sker ett avbrott mitt under en skrivning. Som jag förstår har klient har egen Db som har länkade tabeller till huvudDb (har inte Db i min hand). Hej Johan Innehåller databasen som är "trasig" inga data (antar att jag missat något här, men jag tolkade det så)? I sådana fall är det väl bara att lägga tillbaka en backup? Det skulle vara lämpligt att göra om det till en acces projekt som arbetar mot en SQL server. <b>Kan högspänning i stor utsräckning störa ut trådlöst nätverk? </b> <b>Högfrekventa ljud </b>söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
Någon som vet varför en databas som är 5Mb helt plötsligt bara "smulas sönder" ovh krymper till 64K?
Företaget som har dennna Db , har länkade tabeller från en annan accessDb till denna
Dom har även 54mbs trådlöst mellan server/clienter (64bitars kryptering)
Filserver är SBS2003 och klient är xp/2000
Vad kan ha hänt?
Kan info finnas kvar någonstans ändå?
Tacksam för snabba svar och ideerSv: söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
Var det 5 mb med riktig data?
I access kan du kompirimera och reparera databasen. Vilket tyder på att en databas kan ta mer plats än vad den rymmer data.
Så frågan är:
Fungerar databasen?
Har data försvunnit?
Filstorleken är inte så viktig.Sv: söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
Detta borde inte vara något problem om man har riktigt bra mottagning. Hur det har varit med mottagningen i de fallen jag har varit med om vet jag tyvärr inte, men jag vet att det varit mellan olika byggnader så man kan misstänka att det kan varit problem med mottagningen.
/JohanSv:söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
På huvudDb var det 5 mb med riktig Data, på klient naturligt ingen data.
• Hos företaget gick det ej att öppna databas
• Vet ej då jag ej kan öppna den..
(får den mailad till mig i em och skall försöka öppna den hos mig)
Tack för hjälp och jag återkommer med uppföljning
mvh tyroneSv:söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
Detta informerade jag företaget också - dom har bytt till kabel idag (skärmad hoppas jag)
Dom satt och kollade klienter och mottagning och här verkar det vara full fart hela tiden men då det är mycket produktionsmaskiner igång under dagen så vet man inte.
Kan högspänning i stor utsräckning störa ut trådlöst nätverk?
mvh tyroneSv: söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
/JohanSv: söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
På så sätt minimerar du att databasen bilr koruppt.
Access är lämplig att köra lokalt. Över nätverk med flera användar är inget jag skulle rekomendera.
Se oxå till att ha ordentlig backuprutin och kontroll av att det fungerar att återställa.Sv:söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
Absolut. Det finns typ tre saker som stör trådlösanätverk
1. Väggar (Cement med armering)
2. Väder (Om signalen skickas utomhus)
3. Högspänig/Högfrekventa ljud
Finns säkert mer men det är det man bör tänka på.Sv: söndersmulad AccessDatabas (AKUT)
Kan ljud verkligen störa trådlös trafik?
Ljud är ju "mekansk" fortplanning av vågor i atmosfären det andra är elektromagnetiska vågor.