Hej! Löste det... Av ngn anledning kunde jag förut inte hämta värdet från textboxen, men nu gick det:SQL fråga med PARAMETERS
Denna SQL fråga finns till en listruta jag har (är beroende av val i tidigare listrutor):
PARAMETERS ListParameter Long;
SELECT [Kit].[ID], [Kit].[Name], [Kit].[Size], [KitParameter].[Name], [Machine].[Name],
([Kit].[PurchasePrice]*[Currency Purchase].[currency]*([Currency Purchase].[shippingcost]+1)*(1+ [Intercompany Pricing Per Parameter].AddOn)*Factor.factor)/[Currency Intercompany].currency AS Price
FROM (((Kit LEFT JOIN Machine ON [Machine].[ID]=[Kit].[MachineID])
LEFT JOIN [Currency Purchase] ON [Currency Purchase].[ID]=[Kit].[CurrencyPurchaseID])
LEFT JOIN KitParameter ON [Kit].[ParameterID]=[KitParameter].[ID])
LEFT JOIN [Intercompany Pricing Per Parameter] ON [Intercompany Pricing Per Parameter].ParameterID=KitParameter.ID
WHERE ((([Kit].[ParameterID])=[ListParameter]))
ORDER BY [Kit].[Name];
Tabellen Intercompany Pricing Per Parameter består av
ID
ParameterID Är kopplad till KitParameter
CurrencyIntercompanyID Är kopplad till [Currency Intercompany]
FactorID Är kopplad till en tabell Factor
AddOn
Uträkningen price:(Inköpspris * inköps valuta * transportkostnader * "AddOn" beroende på land" * En faktor beroende på hur unik varan är) / sälj valuta = price
Problemet som jag har är att den skall Price skall räkna ut priset för en specifik valuta.
Jag får utan problem fram det kit som jag vill ha så det är inget problem, utan problemet jag har är att koppla ihop både ParameterID och CurrencyIntercompanyID så att jag får rätt pris.
I formuläret har jag en textbox (gömd) som innehåller CurrencyIntercompanyID och heter CountryID.
Kan jag använda denna?
Mvh Anders
Sv: SQL fråga med PARAMETERS
PARAMETERS ListParameter Long, CountryID Long;
SELECT Kit.ID, Kit.Name, Kit.Size, KitParameter.Name, Machine.Name, (Kit.PurchasePrice*[Currency Purchase].currency*([Currency Purchase].shippingcost+1)*(1+[Intercompany Pricing Per Parameter].InterCompanyAddOn)*Factor.Factor)/[Currency Intercompany].currency AS Price
FROM (((((Kit LEFT JOIN Machine ON Machine.ID=Kit.MachineID)
LEFT JOIN [Currency Purchase] ON [Currency Purchase].ID=Kit.CurrencyPurchaseID)
LEFT JOIN KitParameter ON Kit.ParameterID=KitParameter.ID)
LEFT JOIN [Intercompany Pricing Per Parameter] ON [Intercompany Pricing Per Parameter].ParameterID=KitParameter.ID)
LEFT JOIN Factor ON [Intercompany Pricing Per Parameter].FactorID=Factor.ID)
LEFT JOIN [Currency Intercompany] ON [Currency Intercompany].ID=[Intercompany Pricing Per Parameter].CurrencyIntercompany
WHERE (((Kit.ParameterID)=[ListParameter]) And ([Intercompany Pricing Per Parameter].CurrencyIntercompany=CountryID))
ORDER BY Kit.Name;
Mvh Anders