Hej.Hjälp med SQL - felmeddelande "SPILL". Uppdaterad
Nu fick jag lite huvudbry som jag inte lyckades lösa själv.
Jag har en fråga som summerar ett antal poster. Men när jag kör frågan får jag meddelandet "SPILL" och inget mer. Frågan jag summerar ifrån kan i vissa lägen bli #ERR och det beror på att det kan bli division med noll. Finns det något sätt att komma ifrån #ERR med någon funktion, för att uträkningen är mycket svår att ändra på...
MVH Anders
*Uppdatering*
Lyckades lösa problemet till viss del. Hittade ett sätt att gå runt problemet matematiskt, men när jag skall spara får jag felmeddelandet: "Microsoft Jet-databasmotorn avbröt uppdateringen eftersom du försökte ändra data samtidigt som en annan användare.", men det är bara jag som använder databasen!
Problemet är tydligen bara på just denna SQL-frågan och några till men de flesta kan jag ändra på men inte denna... Jag kan inte ens ta bort något från den
SELECT [Offer Consumable].[OfferID],
[KitConsumables].[Name],
[KitConsumables].[Size],
[KitConsumables].[PurchasePrice]*[Currency Purchase].[currency]*(1+[Currency Purchase].[shippingcost])*(1+[Intercompany Pricing Per Consumable].[IntercompanyAddOn])/[Currency Intercompany].[currency] AS Purchase,
round((1+[Intercompany Pricing Per Consumable].[special])*Purchase*[Factor].[factor]+[Intercompany Pricing Per Consumable].[Special]*[Intercompany Pricing Per Consumable].[Special]*[Intercompany Pricing Per Consumable].[SpecialPrice],0) AS ListPrice,
[Offer Consumable].[Discount],
round(ListPrice*(1-[Offer Consumable].[Discount]),0) AS OfferedPrice,
[KitConsumables].[MachineID],
[Intercompany Pricing Per Consumable].[CurrencyIntercompanyID],
[Offer].[CountryID], OfferedPrice/[KitConsumables].[Size] AS PricePerTestWithout,
OfferedPrice/[KitConsumables].[Size]*[Report Offer Kit AnnualTest TotalTest].AnnualTest/[Report Offer Kit AnnualTest TotalTest].TotalTest AS PricePerTest,
[KitConsumables].[Parameter],
[Currency Intercompany].[name],
[Machine].[Name],
[Offer Consumable].[Amount],
[Report Offer Kit AnnualTest TotalTest].AnnualTest,
[Report Offer Kit AnnualTest TotalTest].TotalTest,
TotalTest*PricePerTest AS AnnualCost
FROM ((((((([Offer Consumable] LEFT JOIN KitConsumables ON [KitConsumables].[ID]=[Offer Consumable].[ConsumableID]) LEFT JOIN [Currency Purchase] ON [Currency Purchase].[ID]=[KitConsumables].[CurrencyPurchaseID]) LEFT JOIN [Intercompany Pricing Per Consumable] ON [Intercompany Pricing Per Consumable].[KitConsumableID]=[KitConsumables].[ID]) LEFT JOIN [Currency Intercompany] ON [Currency Intercompany].[ID]=[Intercompany Pricing Per Consumable].[CurrencyIntercompanyID]) LEFT JOIN Factor ON [Factor].[ID]=[Intercompany Pricing Per Consumable].[FactorID]) LEFT JOIN Offer ON [Offer].[ID]=[Offer Consumable].[OfferID]) LEFT JOIN Machine ON [Machine].[ID]=[KitConsumables].[MachineID]) LEFT JOIN [Report Offer Kit AnnualTest TotalTest] ON [Report Offer Kit AnnualTest TotalTest].MachineID=Machine.ID
WHERE [Offer].[CountryID]=[Intercompany Pricing Per Consumable].[CurrencyIntercompanyID] AND [Report Offer Kit AnnualTest TotalTest].OfferID=[Offer Consumable].OfferID;
Mvh Anders
*Uppdatering två
Vet fortfarande inte varför det inte gick att ändra på och sedan spara frågan igen... men jag skrev ut den på min skrivare, deletade frågan och sedan skrev in den igen. Nu funkar det?!?!?!?
Mvh Anders