Hej! Har du någon kod som körs vid uppdatering, eller requery av underformulät? Me.Refresh skall inte flytta focus från kontroller. Eller den gör det i alla fall inte hos mig. Ingen kod i listboxen...Sätta focus vid uppdaterat formulär
Detta har jag aldrig gjort men jag misstänker hur man gör, men vet inte hur man fysiskt gör det...
Jag har ett antal subformulär i ett par formulär. När jag har uppdaterat något i subformulärets textboxar, så hoppar den alltid till den första textboxen i subformuläret. Alltså har jag tre textboxar och uppdaterar nummer två - slår enter - den går till nummer ett (jag vill att den skall gå till nummer tre).
Hur gör man?
Mvh AndersSv: Sätta focus vid uppdaterat formulär
Sv:Sätta focus vid uppdaterat formulär
Private Sub AnnualTest_AfterUpdate()
Me.Refresh
Forms![Offer Kit Main].Form!ListOfferedKit.Requery
Me.NoOfReruns.SetFocus
End Sub
NoOfReruns är nästa textbox som jag vill att den skall ställa sig på. När jag använder denna så ser man att den ställer sig på NoOfReruns men sedan hoppar den till den första textboxen som finns i subformuläret ändå.
Har det något att göra med uppdateringen?
Mvh Anders
Sv: Sätta focus vid uppdaterat formulär
Listboxen som du uppdaterar, innehåller den någon kod vid uppdatering som påverkar underformuläret?
Kan vara så att den koden triggas när du läser om data.
Men utan att se hur du byggt upp ditt formulär är det svårt att svara.Sv:Sätta focus vid uppdaterat formulär
Underformuläret är uppbyggd av en fråga som dock är beroende av vilken rad som man markerar i listboxen.
PARAMETERS Listbox
SELECT ....
WHERE ...=Listbox
Jag tycker dock om man sätter SetFocus så borde detta inte vara ngt problem.
Mvh Anders