Hej! >Jag behöver ett script som loopar igenom, öppnar, sparar om och stänger alla word-dokument som Dokumenten behöver uppdateras till en ny version, detta är anledningen till behovet av scriptet.Script som öppnar, sparar om och stänger filer i angiven folder
Jag behöver ett script som loopar igenom, öppnar, sparar om och stänger alla word-dokument som finns i angiven folder.
Vad jag vet så kan inte FileSystemObject användas till detta? Har jag fel eller finns det något annat object man kan använda sig av för detta?
Vill helst göra det i access då jag inte har Visual Studio (och därmed VB) installerat. Skulle det inte fungera i access så får jag införskaffa VS.
Stort tack!
Mvh,
SofiaSv: Script som öppnar, sparar om och stänger filer i angiven folder
>finns i angiven folder.
Varför det? Skall dokumentet uppdateras till en ny version, skall det köras något makro i word eller är det bara fildatum som skall ändras.
>Vill helst göra det i access
Låter som det skulle vara mycket enklare att göra i VBA (i word), VBScript eller JavaScript.Sv:Script som öppnar, sparar om och stänger filer i angiven folder
Jag vill kunna skapa ett miniprogram, där användaren kan peka ut sökvägen till dokumenten, med exekverbar fil - därav access eller VB.
Mvh,
Sofia