Hej! Hej men jag måste väl kunna använda mig utav en kommandoknapp, som kör kommandot "skriv ut rapport". Jag upprepar svaret: Det du får göra är att skapa knappen för utskrift och sedan själv lägga till kommando för att tömma tabellen, antingen genom att köra en borttagningsfråga (docmd.openquery) eller skriva frågan i koden(currentdb.execute). Men om jag vill göra såhär då: Alltså, jag har nog lite släpp nu, men var hittar jag var jag skapar en sk "borttagningsfråga"? Du skapar en "vanlig" fråga, sedan ändrar du "typ" till en borttagningsfråga med en knapp i verktygsfältet.rensa tabell med makro
Hur går jag enklast tillväga om jag vill skapa ett makro som skriver ut första raden i en tabell, sen rensar hela tabellen?
Tack!
Daniel SvenssonSv: rensa tabell med makro
Hur menar du? "Skriver ut" - menar du på papper, mha en rapport eller på ett formulär? Specificera!
Rensar tabellen? Menar du att tömma på hela innehållet? Radera allt?
Om du menar som jag tror kan du ju först dumpa ut innehållet (den första posten) till en rapport via Öppna rapport-kommandot och sen köra en fråga som tar bort alla poster.
/ PerSv:rensa tabell med makro
Men sedan efter den skrivit ut den så vill jag rensa hela tabellen. Men det gör inte så mycket om det behövs en extra kommandoknapp.
Men finns det något färdigt kommando/makro kommando för att göra detta?
MVH
Daniel SvenssonSv:rensa tabell med makro
"Om du menar som jag tror kan du ju först dumpa ut innehållet (den första posten) till en rapport via Öppna rapport-kommandot och sen köra en fråga som tar bort alla poster. "
/ PerSv: rensa tabell med makro
Sv:rensa tabell med makro
Jag vill bara ha en knapp som tar bort allt innehåll i tabellen, den ska inte göra något mer. inte skriva ut eller nåt.
Hur ska jag gå tillväga då?Sv:rensa tabell med makro
Sv: rensa tabell med makro
/Johan