Tänker jag helt fel nu, eller? Stänger du alla anslutningar till databasen ordentligt? Du har inte öppet filen i Access samtidigt som du testar? Hur ser din connectrionstring ut? det har löst sig, jag ändrade lite rättigheter under "avancerat" eftersom rutorna för skriva var gråade och angav både att rättigheter fanns och att skriva skulle nekas. Fattar inte riktigt hur båda kunde vara markerade?om jag ger IUSR skrivrättigheter kan jag inte läsa ut något..och om inte...kan j
Jag har en accessdatabas (ska byta till sql server vad det lider..) med ett par tusen länkar, dessa plockas ut efter ett visst kriterie och visas "paginerat". Detta funkar bra så länge databasen inte tillåter IUSR att skriva något. Men, nu vill jag ju även få in statisktiken på klickfrekvensen för de individuella länkarna och även lägga till nya poster, det är nu det blir problem. För att uppdatera eller lägga in nya poster måste jag ju låta IUSR få skrivrättigheter...MEN.. när Internetkontot väl får det och kan skriva till databasen så kan jag inte längre läsa ut något från den (gnäller om att filen redan används..basen alltså).. Jag kan inte se att det finns några öppna förbindelser etc. som skulle kunna stöka till det.
Vad är det jag inte begriper????????? Sv: om jag ger IUSR skrivrättigheter kan jag inte läsa ut något..och om inte...k
/JohanSv:om jag ger IUSR skrivrättigheter kan jag inte läsa ut något..och om inte...k
Nåväl, det har iaf ordnat sig nu.