Hur skriver man en SQL sats för att kopiera en tabell från dbas1 till dbas2, tabellen finns i dbas2 men jag kör SQL kommondot DELETE FROM [TblEjFullt2006] först i mitt script. Jag är inte alls säker på vad du menar, men som jag förstår frågan, skulle du i dbas1 helt enkelt kunna länka in en annan tabell från dbas2, och sen kan du ju göra vad du behöver med den, som om den vore i dbas1. Förklaring: Jag behöver ha tabellen i båda Dbaserna. Vad menar du med "olika servrar i landet"? Ja, mina användare kommer att kopiera databasen till sina lokal diskar (bärbart). så de går ej att länka. Du skrev inte vilken miljö du skulle använda SQL men om du använder dig direkt av Access fungerar detta:Updatera en tabell från en annan databas (skapa Kopia)
Sv: Updatera en tabell från en annan databas (skapa Kopia)
/ PerSv:Updatera en tabell från en annan databas (skapa Kopia)
Tabellen uppdateras från en AS400 varje natt till dbas1 och jag vill inte köra rapporten två gånger i
As400 så en kopiering vore det enklaste.
Data baserna kopieras sedan till olika servrar i landet så en länk fungerar ej.
/ ChristerSv: Updatera en tabell från en annan databas (skapa Kopia)
Menar du att du inte kan läsa båda databaserna från samma ställe (dator)?
/ PerSv:Updatera en tabell från en annan databas (skapa Kopia)
/ ChristerSv: Updatera en tabell från en annan databas (skapa Kopia)
I Access finns inbyggda makron. Där kan du mha av ÖverförData göra detta. Konverterar du detta till en modul får du en funktion du kan köra.
Function mcrExporteraTabell()
On Error GoTo mcrExporteraTabell_Err
DoCmd.TransferDatabase acExport, "Microsoft Access", "H:\Testbas.mdb", acTable, "Test1", "Test1", False
mcrExporteraTabell_Exit:
Exit Function
mcrExporteraTabell_Err:
MsgBox Error$
Resume mcrExporteraTabell_Exit
End Function
/Ann