Jag har ett formulär med ett underformulär med adress i. När jag öppnar bara underformuläret har jag inga problem med att "krympa" bort c/o rutan när eleven inte har någon c/o adress. När jag däremot kopplar in underformuläret i huvudformuläret får jag två problem. Nu har jag löst det...Mycket skumt problem
1) Macrot ". efterfrågas, och jag hittar inte var jag kan ha skrivit in en felaktig rad, jag har kollat på händelser i varenda textbox och underformulär, tillockmed linjer och ettiketter och jag hittar ingenstans jag kan ha skrivit in fel. Jag har öppnat kodverktyget och sökt i projektet och jag hittar inte texten ".
2) om jag istället för att bråka med macrot ". klickar på förhandsgranskning får jag upp första sidan i formuläret precis som det ska vara JIPPIE!!! men...
några fler sidor lyckas jag inte få se och skulle jag vilja få se sista posten så hänger sig Access och jag får tvångsstänga det.
<B>Jag misstänker definitivt att detta hänger ihop på något sätt.</B>
mer information finns i inlägg [Hur får jag CanGrow/CanShrink att fungera på ett formulär?]
Sen har jag ett till skumt problem. När jag ska använda postnummer och postadress skriver jag så vackert i datakälla=[postnummer]&" "&[postadress] och så fort jag lämnar rutan står där PostAdress istället. Min egenskap heter inte PostAdress och därför skjrivs ingenting ut. Är PostAdress en så vanlig egenskap att Access själv döper om det eller vad är det som händer?
Någon som har varit med om något liknande?
//LisaSv: Mycket skumt problem
men inte riktigt som jag ville, en dag fick jag helt enkelt nog av att bråka med eländet och gjorde ett nytt formulär och klipp och klistrade en timme. Nu fungerar det perfekt men mysteriet med postadress som blir PostAdress är fortfarande olöst.
//Lisa