Jag har ett problem. När jag försöker köra koden nedan så får jag följande felmeddelande på den andra och tredje SQL-frågan:Problem med en "nästlad" SQL fråga
"run.time error '424': Object required"
Alla sql uttrycken fungerar om jag väljer att sätta dem till radkällor i mina kombinationsrutor, men inte om jag vill spara dem som recordsets. Någon som vet varför? Jag har DAO 3.6 aktiverat. Min enda gissning är att det andra och tredje SQL-uttrycket är uppbyggd på ett annat SQL-uttryck.
Dim manu As ADODB.Recordset
Set manu = New ADODB.Recordset
Dim desc As ADODB.Recordset
Set desc = New ADODB.Recordset
Dim sort As ADODB.Recordset
Set sort = New ADODB.Recordset
manu.Open "SELECT [MODEL].Tillverkare FROM MODEL where artnr = '" & Me.Artnr & "' GROUP BY Tillverkare", CurrentProject.Connection
desc.Open "SELECT [Beskrivning].Beskrivning FROM Beskrivning where Beskrivning = (SELECT [MODEL].Beskrivning FROM MODEL where artnr = '" & Me.Artnr & "' Group by beskrivning) Group by beskrivning", Currentprojekt.Connection
sort.Open "SELECT [Beskrivning].Typ FROM Beskrivning where Beskrivning = (SELECT [MODEL].Beskrivning FROM MODEL where artnr = '" & Me.Artnr & "' Group by beskrivning) Group by Typ", Currentprojekt.Connection