Hej! Ibland behöver Access databaser underhållas, komprimeras och repareras. Ställ in IE så att de riktiga felmeddelandet visas, alternativt kör i en annan webläsare så att du ser felmeddelandet. Hur går jag tillväga för att komprimera en access databas? Och på vilket sätt kan man reperera? Du väljer Verktyg, Databasverktyg och sen Komprimera och reparera databas... Ev. fel i databasen åtgärdas samt att allt tomrum i filen tas bort. Detta gör att filen blir mindre och att det går fortare att arbeta med den. Hittade det, klickar på Office knappen i Access 2007, sen Hantera och till sist Komprimera och reperera databasAccess databas problem..
Har en enkel webshop som fungerat i 2,5 år nu, men till idag har den slutat fungera... Jag lagrar alla ordrar i en tabell, och där är ca 1800 rader idag (total storlek på MDB filen är 5,5 MB). När ag ska slutföra en order kommer där bara en ruta där det står "Webbplatsen kan inte visa sidan", men om jag går in i access filen och raderar bort alla de 1800 raderna fungerar det att lägga order.
Detta utesluter att det är fel på koden, finns där en viss "gräns" för Access MDB filer?
Tack för svar!Sv: Access databas problem..
Kan ju testa med det.Sv: Access databas problem..
En annan teori är att du kan ha fyllt din quota (utrymmet på webservern) så att det helt enkelt inte finns mer utrymmer för ordrar.
/JohanSv:Access databas problem..
Tack på förhand!Sv: Access databas problem..
(Gäller för Access 2000.)
/ PerSv: Access databas problem..
/JohanSv: Access databas problem..
Tack för hjälpen!