Jag har en längre tid försökt att skapa en "Dataåtkomstsida" utifrån en parameterfråga. Det går att skapa den men den visar inget resultat. Går jag till väga på samma sätt med exempeldatabasen Northwind så får jag fram de poster jag söker efter där. Jag kan konstatera en skillnad och det är att Northwind har skapat ett formulär som en dialogruta som de använder för en rapport och skrivit en kodsnutt. Är detta ett måste för att en dataåtkomstsida byggd på en parameterfråga skall fungera? Jag har kollat runt på hela webben men inte lyckats hitta någon sådan beskrivning som ett måste. Eftersom det inte finns särskilt många frågor om "Dataåtkomstsidor" på webben drar jag slutsatsen att detta inte kan vara ett särskilt stort problem leller ocså är detta så självklart för er som är vana Accessutvecklare så det inte behöver frågas om. Hoppas att någon av er kan ge mig ett svar så jag kan gå vidare i min application. Vet inte om det är detta du är ute efter, men här är nåt Tack för detta. Det verkar stämma överens med vad jag sett i Northwind. Som jag gjort så har jag en fråga med önskad parameter. Den fungerar perfekt i Access. När jag endast gör en dataåtkomstsida med denna fråga som source får jag upp möjligheten att skriva in parametern men den ger som sagt inget svar. Kanske jag måste gå omvägen via frågeformulär etc som såväl Northwind som ditt svar ger en antydan om. Jag är ju ingen fena på kod och hade hoppats att det skulle vara enklare men finns ingen annan väg får jag väl försöka sätta mig in i kodningen bättre och fixa det ifall ingen har ett enklare sätt att lösa det på. Med åren blir man både lat och förståndig så jag kanske får börja på senioruniversitetet!Access och Webben
Sv: Access och Webben
på Engelska som kanske kan va nåt?
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa140012(office.10).aspxSv:Access och Webben