Hej! kan det bero på att du har värden från formulär? Hej!Enter parameter value vid docmd.close acform
Jag har en access-applikation som precis uppgraderats till Access 2003 och rullats ut.
Nu hör en användare från Tyskland av sig och säger att hon får "Enter parameter value" meddelandet varje gång hon ska stänga ett visst formulär.
Jag kan inte återskapa det hos mig eller någon annan användare, dock ska någon kollega till den tyska användaren ha samma problem.
Vet att det finns en MS bugg reggad på detta men trodde att den var begränsad till när Access 2000 och 2002 kördes på Win XP.
Jag vet att man kan komma runt det med docmd.echo false/true runt docmd.close acform... men det är inget alternativ då en utrullning tar massa tid och stör användarna varför vi inte kan göra ytterligare en release dagen efter vi haft en....
Någon som vet vad detta kan vara samt om man kan göra någonting åt det? Helst då som sagt utan att justera koden då det kräver en ny versions-release.
Stort tack!
Mvh,
SofiaSv: Enter parameter value vid docmd.close acform
Desss brukar kodas som:
Formulär![frmName]![txtNamn]
Borde vara
Forms![frmName]![txtNamn]
Detta kan ställa till problem med internationella versioner.Sv:Enter parameter value vid docmd.close acform
Nej jag har ingen svensk syntax i koden.
Det ÄR en dokumenterad bugg hos Microsoft, man vet inte när den kommer, varför den inte uppstår överallt i miljöer som är identiska. Jag trodde dock att den gällde bara Access 2000 och 2002 på WinXP-miljö. Men detta är Access 2003.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811860
Mvh,
Sofia