Jag har en accessdatabas med bl a ett flertal dataåtkomstsidor. När jag kör dessa på min egen dator Office 2000 ACCESS 2000 Windows XP Pro fungerar det in min IE 7. Jag har bränt ner dem på en CD. När den laddas in i en dator med Office 2003 Access 2003 Windows XP fungerar de inte i IE 7. Vad ska dom som inte har min uppsättning skaffa för att det ska fungera? eller vad kan jag göra annorlunda för att det ska fungera? Att de webkomponenter som mina dataåtkomstsidor refererar till inte finns på datorn och att det inte finns ngn uppgift om var de kan hämtas. Ja innebörden är den i vart fall. Jag har kollat bland mina dataåtkomstsidor och där stod något så kryptiskt som// files//D:/msowc.cab. Jag har inte haft någon D-drive tillgänglig men ändå har det fungerat lokalt på min PC. Nu har jag dock laddad ner msowc.cab till min PC och gjorde en ändring på en sida för att testa om det gick (minns inte vem!). När jag nu kollar ett flertal sidor i MS Scripredigeraren så har alla ändrats till det jag angav för en sida, <o:LocationOfComponents HRef="file:///C:/Kall300år/msowc.cab"/> Om det är OWC komponenterna som krånglar så är deti nte så konstigt, office 2000 har OWC version 10 och office 2003 kommer med version 11 om jag inte minns fel. Det innebär att den "nya" datorn där deti nte fungerar har en annan, nyare version och de är inte kompatibla. Men om jag skickar med mina owc 9.26xx, går det att installera på office 2003 och få det att fungera? ja du kan absolut isntallera den "korrekta" versionen av OWC på de andra datorerna utan att det ska stöka till något.Access och owc!
Sv:Access och owc!
Jag har inte kunnat testa på den andra PC om detta innebär någon förändring eller om de som inte har Office2000 måste ladda ner OWC 9.0 som jag har eller om det räcker med att denna cab-fil finns med i det jag bränner ner på CD. Omständligt verkar det för mig i vart fall. Har Du någon vettigare lösning?
Nu har jag kollat fler sidor och där står den gamla sökvägen kvar
<o:LocationOfComponents HRef="file:D:\msowc.cab"/>Sv: Access och owc!
Sv:Access och owc!
Sv: Access och owc!