Hej, Kolla om rättigheterna du satt på filen (alt. mappen) fortfarande finns kvar. Tack för ditt engagemang Per, det märkliga är att någon timme senare fungerar det...Felmeddelande i Access vid försök till ODBC-koppling efter komprimering/reparati
någon som varit ute för följande som jag inte kan förstå riktigt:
Har en accessdatabas (2000) som används tillsammans med ASP, då jag ändrat direkt i tabellen
(lagt till fält etc) har den blivit lite onormalt stor (23MB) jag gick då in och öppnade accessdatabasen och körde under Databasverktyg -Komprimering och reparation vilket gjorde att den gick tillbaka till normala 4MB.
Men när jag kör mina ASP-sidor där ODBC-koppling påkallas så får jag följande felmeddelande:
"Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att öppna filen '(okänt)'. Den är antingen låst av annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den.
/webb/SMA/Customsupportint.asp, line 35"
Ingen postfil som är låst eller dylikt och hänvisningen till "line 35" är ODBC-kopplingen....
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "huv","",""
Har startat om maskinen för att testa om något annat blivit låst, men inget verka hjälpa. Någon som har något förslag? Microsofts webbsida ger inget om detta vad jag kunnat se.
PeterSv: Felmeddelande i Access vid försök till ODBC-koppling efter komprimering/repa
Detta kan bli fel vid komprimeringen.
Det här med rättigheterna för IWAM och IUSR du vet...
/ PerSv:Felmeddelande i Access vid försök till ODBC-koppling efter komprimering/repa
Verkar som omnågon låsning ändå fanns, fast jag kan inte förklara då jag startade om
datorn.- Märkligt!
Peter