Jag har ur en tabell med SQL selekterat ett antal poster till ett recordset. Hur gör jag enklast när jag vill lägga dessa poster i en ny tabell och samtidigt ta bort dom ur den ursprungliga tabellen? Det är en ASP-sida jag håller på med. Nu vet jag inte vad du skall göra men det låter som du försöker använda dig av en felaktig teknik. Jag tror du borde fundera ut någon annan form av lösning på ditt problem. Jag skall förklara lite närmare. Om jag istället gör en enda tabell av områdena så kommer en annan fråga. En enkel Update fråga borde räcka för det: I satasen Vad har request.form ("OBJ_KEYS") för värde? Har du ändrat tabellnamnet till korekt?DELETE
Sv: DELETE
Att flytta poster mellan två tabeller borde rimligen istället vara en teknik där du har allt i samma tabell men markerar dessa poster att de är si eller så, exempelvis med ett fält som heter status, där 1 = ok, 2 = olästa, 3 = raderade osv..
/PelleSv: DELETE
Jag har en karta och en Accessdatabas. I databasen finns fastighetsbeteckningar och dess koordinater i tabeller. I tabellen Fellningsbro finns alla fastigheter som till hör det området och i Brotorp finns alla som tillhör det området osv. Jag kan med muspekaren selektera fastigheterna i ett polygon från kartan och lista dom i en rapport.
WHERE-satsen är bland annat
...Id IN (" & request.form ("OBJ_KEYS") & ")
vilket är det Id man tar från kartan för att finna rätt post i tabellen.
Jag vill nu selektera några från Brotorp i kartan och FLYTTA dessa till Fellningsbro.
Med koden
SQLQuery = "INSERT INTO Fellingsbro SELECT * FROM Brotorp WHERE fastighetsagare.fastbet=Brotorp.fastighet and Id IN (" & request.form ("OBJ_KEYS") &")"
Set RS = dbConnection.Execute (SQLQuery)
lägger jag till de önskade posterna i tabellen Fellningsbro.
Det enda som återstår är att ta bort de valda från ursprungstabellen, Brotorp. Sv: DELETE
Hur ändrar jag de från kartan valda posterna så att fältet Upptagningsomr får värdet "Fellingsbro" istället för "Brotorp" ?Sv: DELETE
NyttOmråde = "Fellingsbro"
SQLQuery = "UPDATE TabellNamn SET Område = '" & NyttOmråde & "' WHERE Id IN (" & request.form ("OBJ_KEYS") &")"
dbConnection.Execute SQLQuerySv: DELETE
SQLQuery = "UPDATE TabellNamn SET Område = '" & NyttOmråde & "' WHERE Id IN (" & request.form ("OBJ_KEYS") &")"
behöver jag sätta in en FROM eftersom Id hämtas från en tabell med koordinater och som är kopplad till tabellen TabellNamn. Jag får bara syntax error hur jag än försöker.Sv: DELETE