JAg har förstått det som att access kan ha ca 10 användare samtidigt. (?) <b>JAg har förstått det som att access kan ha ca 10 användare samtidigt.</b>vad händer vid många användare i access db?
Hur lång tid tar det att spara en inmatning via asp.net?
Det är ju stor skillnad om det tar 1 sekund mot 0,1 sekund (10 användare/sekund mot 100 användare/sekund) För visst stänger väl asp.net kopplingen när den inte används som standard?
Min fundering är i nästa steg, vad händer om man råkar ha för många användare precis sammtidigt?
Pajar man databasen? sparas inte data? eller går det bara långsammare just då?Sv: vad händer vid många användare i access db?
Den teoretiska gränsen är 255, men det blir oanvändbart långt tidigare. En gissning är någonstans mellan 2-10.
<b>Hur lång tid tar det att spara en inmatning via asp.net? </b>
Beror på storleken på databasen, index, antalet fält i tabellen, prestandan på servern osv. Du måste testa med dina förutsättningar för att få reda på det.
<b>Min fundering är i nästa steg, vad händer om man råkar ha för många användare precis sammtidigt?
Pajar man databasen? sparas inte data? eller går det bara långsammare just då?</b>
Det går långsamt. Databasen SKA inte gå sönder. Men korrupta mdb-filer dyker upp då och då, om det blir vanligare med hög last vet jag inte riktigt. Men förr eller senare kommer du säkert råka ut för det. Oftast duger det att köra "Komprimera och reparera".
/Johan