Hej Om du hämtar data från databasen är det oftast enklast du tar och gör jobbet där. Berätta gärna lite mer, hur datat är lagrat, vad det är för tal osv så kanske vi kan tipsa om något bra sätt.. Databasen är baserat på data från ett externt program, där allt som ska beräknas finns i samma tabell.( dock finns det viss data i en annan tabell men har ingeting med beräkningen att göra). Hej,Summera tid
Försöker att summera tider (kort tidsformat) för angiven period och sen dividera detta med ett "tal", hur konverterar jag tiden till ett beräknings bart tal ?Sv: Summera tid
Sv:Summera tid
Ex Peter, Jonas Lasse rapporterar in sin arbetad tid per dag och antal sålda produkter.
Tabell- Datum, Namn, intid/uttid, såldaprod.
Den tid jag vill göra beräkningen på är skillnaden mellan in/ut tid, och där är jag intresserad av tex. Totalt antal timmar/Totaltantal Prod.= nyckeltal, och summering av timmar, produkter/dag eller namn och totalt för perioden. Sv: Summera tid
Jag har gjort ett tidsredovisningprg i VB6.
Där använder jag DateDiff.
datTimeStamp.Recordset!total = DateDiff("n", datTimeStamp.Recordset!In, datTimeStamp.Recordset!out)
Jag vet inte om det finns i VBA, men kanske värt ett försök ?
/Martin
Edit :jag läste visst inte tillräkligt noga, trodde du ville ha ut totaltiden.
Jag läste nyligen i någon tråd här att man kan konvertera klockslag till antal sekunder från midnatt.