Hejsan, Jag har inte uppgraderat någon databas till Access 2007 ännu, men det kommer snart att bli aktuellt. På den här sidan hittar du en faq om prestandaproblem med Access varav några handlar om 2007:an: Detta är inte svar utan en kommentar. Efter konvertering av Access application till 2007 fungerade inga formulär med länkade underformulär. Jag fick bygga om berörda formulär och byta ut Uf till listrutor. Inte så snyggt, men det fungerade. I Access 2000 och 2003 fungerar Uf utan problem. Har meddelat MS men inte fått någon respons. Kommer det en hotfix snart?Prestandaproblem med formulär i Access 2007!?
vi har en databas där vi även har skapat en massa formulär (en del ganska stora med underformulär och olika flikar), men denna har fungerat bra i Access 2003.
Nu har vi uppgraderat till Access 2007, och helt plötsligt är formulären riktigt sega!
Vi pratar att det kanske tar 1-2 s innan en knapp reagerar på musklick, och de större formulären är klart segare än de mindre.
Jag har provat att uppgradera databasen till nya databasformatet, men det gjorde ingen skillnad (är idag i 2003-version).
Jag har även kopierat databasen till min dator lokalt för att utesluta nätverksproblem och att andra är inne i den samtidigt, men det är fortfarande lika seg (min dator har lätt tillräckliga prestanda, så det kan också uteslutas).
Någon som varit med om samma sak eller vet orsaken till försämringen i nya Access 2007?
Måste man optimera formulären på något sätt i nya versionen?
Tack på förhand!
Mvh ErikSv: Prestandaproblem med formulär i Access 2007!?
http://www.granite.ab.ca/access/performancefaq.htmSv: Prestandaproblem med formulär i Access 2007!?