Hej! Jag tror att det kan vara svårt att få svar på en så generell fråga. Har du någon erfarenhet av att skapa Access-lösningar? Jag har använt mig utav Access som databas för ASP-programmering och för flera årsedan gjorde jag ett enklare kassasystem. Du kan göra formulär i Access där posterna visas i rader och kolumner som i Excel.Från Excel
Jag har ett avancerat Excelark med flera flikar, vissa av flikarna är i annan design än övriga och innehåller summerade uppgifter från flera olika flikar.
Hur som helst, jag skulle vilja skapa en lösning där flera användare, med olika behörighet, kan redigera viss information i någon dynamisk lösning vilket gör att mitt inlägg hamnar i detta forum. Är det någon som vet hur man går till väga för att skapa ett Excelark i Access, med samma funktioner men att man tar bort möjligheten att spara lokalt?
Med vänlig hälsning,
EricSv: Från Excel
Sv:Från Excel
Hur som helst, jag skulle vilja ha ett begränsat Excelark i Access, ungefär som det som finns om man gör en dataåtkomstsida för webben, men man ska bara använda Access. Finns det möjlighet till detta?Sv: Från Excel