Hej, Ja.. När jag kör stannar den ioch markerar "Enabled" och säger : Kompileringsfel, Det går inte att hitta metoden eller datamedlemmen. Det är ett helt gäng, är det någon särskild du menar ska vara med eller inte ? Jag ser nu att det fältet har en kontrollkälla, kan det spela roll ? Jag vågar inte det, där är för mycket kod. Är du helt säker på att det är en textbox? Finns det någon kod när formuläret läses in som ändrar/låser egenskaper? Det är definitivt en textbox, nej, ingen kod jag kan hitta som låser egenskaper. Helskumt var det i alla fall och vi kan tydligen konstatera att den inte uppförde sig som en textbox.TextBox Disabled
Hur bär man sig åt för att göra en textbox disabled i ett formulär i Access (2000) ?
Jag har testat me.controls("textbox1").enabled= false
och 15 andra varianter.
Någon som vet ?Sv:TextBox Disabled
När jag sätter punkten efter me.textbox1
Kommer vara "Value" upp i boxen.
Det är inte alla fält som gör så, en del presenterar alla propertys.Sv:TextBox Disabled
Sv:TextBox Disabled
Jag tycker i så fall att det borde gälla ALLA textboxar ?Sv: TextBox Disabled
(Det är inte jag som har gjort programmet, så jag kan inte alla egenskaper)Sv: TextBox Disabled
Men om jag lägger till en precis jämte så funkar den....jag blir knäpp :-(Sv:TextBox Disabled
//AnnSv: TextBox Disabled
Nu har jag inte tillgång till programmet längre, men en fundering som slog mig var att textboxen har samma "name" som ett databasfält.
men....databasfältet visas väl inte med me. det gör väl bara kontollerna i formen ?Sv:TextBox Disabled
me. gäller ju aktuellt objekt, i stället för att skriva ut frmABC.textbox1 så skriver du me.textbox1 när du kodar i formlärhändelser.
Så nej en formulärhändelse kan inte missta sig på sina objekt och fältet i tabellen som jag ser det. Är dock en kvalificerad gissning för jag har inte verifierat.
//Ann